Stan opon, prawidłowe ciśnienie w oponach i dopasowanie rodzaju opon do warunków klimatycznych (opony letnie i zimowe) to jedne z najważniejszych czynników wpływających na nasze bezpieczeństwo. Opony stanowią bowiem jedyny bezpośredni kontakt naszego
samochodu z nawierzchnią.
W naszej ofercie posiadamy duży wybór opon i felg wielu producentów, a na zamówienie klienta możemy także sprowadzić opony, które nie są w naszej stałej ofercie. Nasz pracownik pomoże dobrać opony dostosowane do Państwa budżetu i wymagań technicznych samochodu.

 

                              W zakresie usług wulkanizacji oferujemy:

 

 

   › wymianę opon na felgach stalowych oraz aluminiowych

   › wymiana opon tupu RUNFLAT

   › kontrola ciśnienia w oponach

   › wyważanie kół

   › naprawę opon

   › doważanie kół na samochodzie

   › przechowalnia sezonowa opon i kół

   › prostowanie felg

   › pompowanie opon azotem GRATIS!

 

 

Pracujemy na profesjonalnych maszynach znanej firmy CEMB.

 

 

Posiadamy  przechowalnie opon

 

 

Pompowanie opon azotem

Od początku lat sześćdziesiątych laboratoria producentów ogumienia oraz niezależne instytucje badawcze prowadziły badania nad zagadnieniem wpływu medium wypełniającego oponę na jej zużycie i bezpieczeństwo jazdy.
 Już wtedy wyniki przeprowadzanych prób potwierdziły techniczno-ekonomiczną zasadność stosowania azotu. Początkowo gaz ten wykorzystywany był głównie do pompowanie kół pojazdów pracujących w najcięższych warunkach: w przemyśle wydobywczym, lotniczym, w transporcie towarów palnych i niebezpiecznych, a także w sportach samochodowych (Formuła1). Z czasem wykorzystywanie azotu w wulkanizacji stawało się coraz bardziej popularne, początkowo w krajach Europy Zachodniej, docierając powoli także do krajow Europy Centralnej i Wschodniej. W dzisiejszych czasach metoda ta jest już szeroko stosowana także na rynku polskim. Nic w tym dziwnego, gdyż pompowanie kół azotem niesie za sobą nie tylko określone korzyści ekonomiczne, ale jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

 

Plusy wykorzystywania azotu do pompowania opon:

› stały poziom ciśnienia w oponie bez względu na temperaturę opony

› azot znacznie wydłuża czas stałego ciśnienia w oponie – w oponie napompowanej powietrzem spadek ciśnienia następuje 3 krotnie szybciej niż w oponie napompowanej azotem. Fakt ten ma niebagatelne znaczenie, gdyż ciśnienie w oponie niższe od nominalnego o 0,2 bara skraca żywotność opony o 10%, a ciśnienie niższe o 0,6 bara powoduje skrócenie jej żywotności niemalże o połowę.

› spadek zużycia paliwa dzięki utrzymaniu stałego ciśnienia w oponie (zmniejszenie oporów i tarcia)

› eliminacja ryzyka wybuchu opony związanego z przegrzaniem

› lepsza przyczepność opony do drogi (na zakrętach)

› większa skuteczność przyspieszania i hamowania

› azot znacznie zwiększa żywtność opon (przeprowadzone testy wykazały, że zmniejszenie ilości tlenu o 6% powoduje wydłużenie żywotności aż o 22%)

› azot znacznie zmniejsza absorbowanie wilgoci z otoczenia, a ponadto nie wchodzi w reakcje chemiczne z metalami, w wyniku czego znacznie spada ryzyko korozji i utleniania się felg w samochodzie

 

Doważanie kół

Nawet najstaranniejsze wyważenie kół nie wystarczy, aby po zamontowaniu na samochód koła nie wibrowały. Po zamontowaniu na samochód koło kręci się wraz z innymi elementami, jak: tarcza lub bęben hamulcowy, piasta, półoś z przegubem. Nawet jeśli wszystkie te części były kiedyś wyważone z jakąś tolerancją, to po złożeniu ich razem małe jest prawdopodobieństwo, że łącznie z kołem, sumaryczne wyważenie mieści się w wymaganej, pięciogramowej tolerancji. Na wyważarce oś obrotowa wyznaczona jest przez stożek, a na kole przez śruby. Koło jest pasowane luźno na piaście. Wystarczy, że oś wirowania przesunie się o 0,1 mm i powstanie niewyważenie rzędu 10 g (dopuszczalna tolerancja 5 g).

Tylko dodatkowy zabieg wyważania, wykonany na kołach przykręconych do piasty, może zapewnić właściwy efekt. Przekonali się już o tym kierowcy, którzy chcąc usunąć wibracje, jeździli od serwisu do serwisu. Wszędzie przekonywano ich, że mają najlepszy sprzęt i gwarantują doskonały efekt. Niektórzy wymieniali opony, felgi, tarcze hamulcowe, wydając tysiące złotych. Dopiero gdy doważyli koła na samochodzie, jak ręką odjął.

Koła, po wyważeniu i zamontowaniu na piastę należy jeszcze raz wyważyć, już na samochodzie. I po kilku tysiącach kilometrów znowu, bo opony nie ścierają się równomiernie.

Zwykle wystarczy zrobić to dwukrotnie: po założeniu koła i po przejechaniu 2 do 5 tys. km, ale są koła, które wymagają wielokrotnego doważania, inaczej WIBRUJĄ. Dlatego przed wyjazdem w dłuższą trasę warto doważyć koła.