Stan opon, prawidłowe ciśnienie w oponach i dopasowanie rodzaju opon do warunków klimatycznych (opony letnie i zimowe) to jedne z najważniejszych czynników wpływających na nasze bezpieczeństwo. Opony stanowią bowiem jedyny bezpośredni kontakt naszego
samochodu z nawierzchnią.
W naszej ofercie posiadamy duży wybór opon i felg wielu producentów, a na zamówienie klienta możemy także sprowadzić opony, które nie są w naszej stałej ofercie. Nasz pracownik pomoże dobrać opony dostosowane do Państwa budżetu i wymagań technicznych samochodu.
W zakresie usług wulkanizacji oferujemy:
› wymianę opon na felgach stalowych oraz aluminiowych
› wymiana opon tupu RUNFLAT
› kontrola ciśnienia w oponach
› wyważanie kół
› naprawę opon
› przechowalnia sezonowa opon i kół
› prostowanie felg
› pompowanie opon azotem GRATIS!
Pracujemy na profesjonalnych maszynach znanej firmy CEMB.
Posiadamy przechowalnie opon
Pompowanie opon azotem
Od początku lat sześćdziesiątych laboratoria producentów ogumienia oraz niezależne instytucje badawcze prowadziły badania nad zagadnieniem wpływu medium wypełniającego oponę na jej zużycie i bezpieczeństwo jazdy. Już wtedy wyniki przeprowadzanych prób potwierdziły techniczno-ekonomiczną zasadność stosowania azotu. Początkowo gaz ten wykorzystywany był głównie do pompowanie kół pojazdów pracujących w najcięższych warunkach: w przemyśle wydobywczym, lotniczym, w transporcie towarów palnych i niebezpiecznych, a także w sportach samochodowych (Formuła1). Z czasem wykorzystywanie azotu w wulkanizacji stawało się coraz bardziej popularne, początkowo w krajach Europy Zachodniej, docierając powoli także do krajow Europy Centralnej i Wschodniej. W dzisiejszych czasach metoda ta jest już szeroko stosowana także na rynku polskim. Nic w tym dziwnego, gdyż pompowanie kół azotem niesie za sobą nie tylko określone korzyści ekonomiczne, ale jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
Plusy wykorzystywania azotu do pompowania opon:
› stały poziom ciśnienia w oponie bez względu na temperaturę opony
› azot znacznie wydłuża czas stałego ciśnienia w oponie – w oponie napompowanej powietrzem spadek ciśnienia następuje 3 krotnie szybciej niż w oponie napompowanej azotem. Fakt ten ma niebagatelne znaczenie, gdyż ciśnienie w oponie niższe od nominalnego o 0,2 bara skraca żywotność opony o 10%, a ciśnienie niższe o 0,6 bara powoduje skrócenie jej żywotności niemalże o połowę.
› spadek zużycia paliwa dzięki utrzymaniu stałego ciśnienia w oponie (zmniejszenie oporów i tarcia)
› eliminacja ryzyka wybuchu opony związanego z przegrzaniem
› lepsza przyczepność opony do drogi (na zakrętach)
› większa skuteczność przyspieszania i hamowania
› azot znacznie zwiększa żywtność opon (przeprowadzone testy wykazały, że zmniejszenie ilości tlenu o 6% powoduje wydłużenie żywotności aż o 22%)
› azot znacznie zmniejsza absorbowanie wilgoci z otoczenia, a ponadto nie wchodzi w reakcje chemiczne z metalami, w wyniku czego znacznie spada ryzyko korozji i utleniania się felg w samochodzie